Ik geloof in de kracht van mensen. In de kracht van verhalen.
Dat is iets wat ik altijd zeg. Maar vooral heb ondervonden.
Jaren geleden begon ik te lezen over mijn vakgebied en persoonlijke ontwikkeling. Ik ging ermee aan de slag door actiever te worden op social media en door met veel mensen in gesprek te gaan. Ik ontwikkelde mijn eigen visie en schreef daarover. Ik groeide. Niet alleen in kennis, ook in zelfvertrouwen. Ik stapte bewust telkens een stukje uit mijn comfort zone. Soms ontzettend eng. Maar ik kwam steeds een stap dichter bij mijn doel. Het draait om mindset en intentie. Om positiviteit en enthousiasme. En vooral om die te delen met andere mensen en je aan elkaar te verbinden. En ik heb er zoveel plezier in. Mijn tweede naam is niet voor niets Joy.
Kernwaarden, talenten & passie
Vrijheid, verbinding, plezier en nieuwsgierigheid zijn essentieel voor mij. Geef mij de vrijheid iets moois te creëren en ik verbaas je. Verbind je met mij en ik ben er voor je. Laten we plezier maken in het samenwerken om het maximale eruit te halen. En laat mij vooral nieuwsgierig zijn om te begrijpen waar mensen vandaan komen. Wat ze beweegt. Waar ze naar toe willen. Het is pure interesse. En zo kom ik tot de essentie.
Want dat is waar ik goed in ben: ik begrijp nu eenmaal snel de essentie. Hoe? Cut the crap! Ik houd van simpel & clean. Niet zozeer van woorden, vooral van doen. Ik kan goed een strategie ontwikkelen en dat naar het pragmatische vertalen. Daarbij laat ik mijn creativiteit de vrije loop. En dan bedoel ik mijn oog voor stijl, of iets bij een klant past: de cultuur, corporate story, huisstijl of tone-of-voice. En ik heb een ontzettende drive en doorzettingsvermogen. Zo komen we nog eens ergens.
Het liefst doe ik gave interimklussen in combinatie met workshops:
- Ik houd ervan om een strategie, een concept uit te denken. En die vervolgens uit te voeren. Op het gebied van communicatie, contentmarketing, corporate story, belofte, tone-of-voice en thema’s.
- Inspire to spread the word. Ik vind het fantastisch om van medewerkers Happy Ambassadors te maken. Het liefst in samenwerking met partners op het gebied van employee advocacy en door middel van workshops.
- Ik til marcomafdelingen graag naar een hoger niveau door ze te helpen met een contentmarketing- en socialmediastrategie. O, en dan kan ik ook nog perfect ondersteunen met copywriting.
Vanuit de kennis die je in je fundament hebt vertrouwen in je personal touch om de juiste business te doen – managing expectations
Ik heb altijd geweten dat ik communicatie wilde studeren. Het is zo’n mooi vak. Het brengt mensen samen. Het zorgt voor emotie en plezier. Het gevoel dat we leven. Na mijn HBO Communicatiemanagement was ik nog niet klaar. Ik besloot een Masters of Art in Business Communications & PR te volgen in Antwerpen en Barcelona. Een geweldige tijd.
Vervolgens heb ik altijd op marcomafdelingen gewerkt. Als marketingmedewerker, marketing manager en pr- & communicatieadviseur. Bij zowel startups als corporates. Ik liet me steeds meer inspireren door boeken als Real Inbound Marketing van Edwin Vlems, When Digital becomes Human van Steven van Belleghem, De helende kracht van acceptatie van Annemarie Postma, Sterker dan Ooit van Brené Brown en Altruïsme, de kracht van compassie van Matthieu Ricard. En ik zal nooit meer vergeten dat ik in bed Brené haar TED Talk over de kracht van kwetsbaarheid keek. Met tranen in mijn ogen. Ik dacht: ik begin voor mezelf. Ik wil mensen helpen. Mensen inspireren. Van betekenis zijn in deze wereld. En om nog beter te begrijpen hoe communicatie werkt en rapport te maken met de persoon tegenover mij, heb ik mijn NLP Practitioner afgerond. Tegelijk nam ik een life coach en business coach in de arm. Want he, je bent nieuwsgierig of niet.
Nieuwsgierige vlinder
Al zo lang als ik mij herinner noemen mensen mij een vlinder. Ze zeiden dat ik me zakelijker moest opstellen. Ik vertaalde dat naar iets ongrijpbaars. Naar iets waar mensen hun vinger niet op konden leggen. Ik voelde me vaak een buitenbeentje. Ik deed dingen inderdaad ook op mijn manier. Maar ik kreeg het wel altijd voor elkaar. Op een avond vertelde ik mijn moeder hierover en ze antwoordde: “Maar kind, zorg dan dat je de beste en mooiste vlinder bent, de beste versie van jezelf”. Dat vond ik zo mooi. Ik ging op onderzoek uit naar mijzelf en riep de hulp in van een coach. Ik ben haar daar nog altijd dankbaar voor. Ik heb mijzelf volledig leren omarmen. Ik vertaal het vlinder zijn nu anders. Ja, positief framen noem ik dat:
Ik vlieg van bloem naar bloem. Van stepstone naar stepstone. Ik leer overal waar ik kom en deel mijn kennis. Ik ontmoet mooie en interessante mensen. Ik geniet van hun verhalen. Ik verbind me met ze. En ik verbind ze met elkaar. Ik help ze verder en inspireer ze het beste uit zichzelf te halen. Als nieuwsgierige vlinder bestuif ik de wereld met verhalen, plezier en zelfvertrouwen. Met lef en doorzettingsvermogen.
Joy in Business
Ik begon mezelf af te vragen: waarom doen organisaties niets tot niet veel met de kennis van hun medewerkers en hun prachtige persoonlijkheden? Want is dit niet wat iedereen wil: echte verhalen horen? Pas dan kun je je identificeren en verbinden. Zaken doen gaat dan als vanzelf. Ik wil organisaties hierbij helpen: kennis en persoonlijkheid uit de organisatie halen en daar vooral veel plezier in hebben. Als je hiervoor open staat, kunnen we een goed gesprek hebben.
Be yourself. Everyone else is already taken
Je weet meer dan je weet. Je kunt meer dan je denkt. En geloof mij, mensen horen graag jouw verhaal. Waar wacht je nog op? Vind je kracht en vertel je verhaal. Wees de persoon die het verschil maakt in deze wereld. Deel je positiviteit. Wees jezelf en daar vooral trots op. Denk in mogelijkheden. Maak jezelf zichtbaar en vindbaar. Wees je eigen merk en inspireer anderen dat ook te doen. Vertel je verhaal in plaats van dat je verkoopt. Ik garandeer je: je krijgt niet alleen meer plezier en zelfvertrouwen, je trekt ook de juiste mensen en opdrachten naar je toe. Je bent voorbestemd voor iets groots.
Enjoy
PS. Als iedereen een stuk enthousiasme overbrengt krijgen we een wereld met positiviteit, empathie en vriendelijkheid. Ik wil mijn persoonlijke ontwikkeling met jou delen. Ik hoop dat het jou ook helpt in jouw dagelijkse leven. En dat jij weer een ander inspireert… Pay it forward.
PS. PS. JA ECHT. Koffie drinken = zaken doen! Ik heb overal koffiestrippenkaarten en werk overal. Daar ontmoet ik creatieve, vrije mensen. We raken in gesprek, wisselen ideeën uit, inspireren elkaar en maken verbindingen. Ik geloof erin elkaar verder te helpen, onbaatzuchtig. In anderen iets gunnen en daarmee je eigen gunfactor verhogen. Dat is op een natuurlijke en intuïtieve manier zaken doen. Het werkt gewoon. En het is nog leuk ook!