Vijf tips om het maximale uit employee advocacy te halen
Zo maak je van medewerkers ware ambassadeurs
Ik zie het gebeuren: viraal is het nieuwe normaal, iedereen is een merk (of je het nu wilt of niet), micro-influencers hebben het druk en slimme organisaties stappen over op employee advocacy. Ontwikkelingen waar ik blij van word. Steeds meer organisaties snappen de kracht van hun meest waardevolle ambassadeurs: de medewerker. Je moet alleen wel snappen hoe je dat potentieel kunt maximaliseren. Vijf tips om dat te doen
We zijn social, mobiel en transparant. We hebben eindeloos toegang tot informatie en net zulke eindeloze mogelijkheden om er wat mee te doen. Er is altijd wel iets om te delen. Of dat nu positief of negatief is. Eigenlijk krijgen organisaties employee advocacy zo in hun schoot geworpen: social media maakt een levendige interactie tussen werkgever en medewerker mogelijk.
Een internationaal onderzoek van Weber Shandwick onder 2.300 medewerkers wees uit dat 50 procent van de medewerkers wel eens iets post over hun werkgever, waarvan 39 procent positief is.