Accepteer dat je het toch nooit goed doet

Accepteer dat je het toch nooit goed doet voor iedereen. Dat haalt een stuk onzekerheid weg.

Ruud de Wild sloot The Passion prachtig af met: “Heb vertrouwen en hoop, alles komt goed. Maar niet in je eentje, alleen samen.” En daarmee voelde ik de behoefte ook een Paasboodschap met jullie te delen.

Iedereen wil gezien en gehoord worden. Laten we elkaar upliften dan.

Als je weet dat 95% van de mensen op social media zit, weet je ook dat het twee kanten op kan gaan. Het kan je de kracht geven van veel bereik en impact maken op het leven van mensen. Het kan je ook volledig neerhalen. In hoeverre het je neerhaalt, dat bepaal jij en alleen jij. Als jij te veel energie geeft aan de negatieve reacties, is dat precies wat je krijgt: negatieve energie.

Er zullen altijd mensen zijn die niet om de juiste reden op social zitten. Laat het los. Vaak komen negatieve reacties van mensen die zelf niet in de arena hebben gestaan, in vol ornaat en kwetsbaarheid. Als je accepteert dat je het toch nooit goed doet VOOR IEDEREEN, haalt het een stuk onzekerheid weg. ‘Voor iedereen’ is een essentiële toevoeging. Want je doet het goed, alleen niet voor iedereen. Dus kun je net zo goed zijn wie jij bent. Dat is de gift die jij ons te geven hebt. En geef daarbij al jouw energie aan de mensen die jou graag volgen en positief op je reageren.

Ga ervan uit dat iedereen in de basis gezien en gehoord wilt worden. Net als jij. Je kan het niet eens zijn met de ander, maar iedereen handelt vanuit zijn of haar beste intenties. Laten we afspreken dat we elkaar, vanaf nu, alleen maar upliften. Deal?

Zet social in voor het goede

Social media is bedoeld om mensen te vinden die je kunt volgen om hun ideeën, visie en authenticiteit. Voor mensen die het inzetten voor de goede redenen. Mensen die anderen inspireren, verder helpen, weer een stuk op weg. Verlies dat niet uit het oog in een steeds drukker begroeid oerwoud.

Zoek hierin jouw eigen identiteit. Claim een hashtag die jou of waar jij voor staat omschrijft en maak die je eigen. En houd vol. Echt, houd vol en wees dicht bij jezelf. Zo bouw je een sterk merk met een community om je heen die zich met je identificeert.

Ga niet voor perfectie

Een inkopper, maar ik spreek nog elke dag mensen die zich door perfectie laten tegenhouden. Maar darling, perfectie is zo F*** saai. Ik wil jou, met al jouw emoties, drijfveren en zelfs de onzekerheden en uitdagingen. Ik wil weten wat je vindt, wat je voelt en ervaart. Zonder dat het een zeurfeest wordt. Als in, wees gewoon eerlijk. Laat niet alleen de successen zien. Want die successen heb je niet zonder eerst fouten te maken en daarvan te leren. Dus neem ons mee in die fouten, zodat wij niet dezelfde hoeven te maken. Dat maakt uitdagingen delen alleen maar positief.

Geef ook, haal niet alleen

Zo eindig ik al mijn masterclasses. Tuurlijk zit je op social media met een doel. Je wilt geld verdienen, een toffe baan aantrekken, op de hoogte blijven of impact maken. En daarvoor maak je je structureel en consistent zichtbaar. Maar ook social media zijn energetische platformen. Net als in een relatie gaat het om geven en nemen. Daarom investeer ik veel tijd in luisteren wat er bij mensen speelt. Ik zoek ze op, ik reageer op ze, geef ze mijn oprechte aandacht en bouw aan de relatie. Ja, dat kost tijd. En het meer dan waard.

En dan kom ik weer terug op waar ik mee begon. Als je goed doet, krijg je het ook terug. Als jij gezien wilt worden en je geliefd wilt voelen, geef de ander dat dan ook. Samen kunnen we helen en groeien. Zet de kracht van social daarvoor in.

Geniet van een heerlijk Paasweekend mooierd.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Ik hou ervan om te creëren en inspireren. En daarin wissel ik graag af. Van korte, pakkende post om je mee te nemen in mijn wereld tot longreads voor diepgaande inzichten. En van video’s met hot tips tot mijn podcast waarin ik mensen interview en mijn mening deel.

Nieuwsbrief

Download de weggever ONTDEK JOUW MISSIE en zet een eerste stap naar zakelijk succes. Enjoy!

Op de hoogte blijven?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief en ontvang tips en verhalen om van jezelf een badass personal brand te maken voor meer impact en meer klanten.